Pälstrenden

VARNAR KÄNSLIGA:

Läste precis i Hänt bild om att pälstrenden är här och så visar de bilder på kändisar som bär pälsjackor. Jag mår illa och hoppas innerligt (trots att jag vet att det inte är så) att dom är fake.

Jag dissar allt som har med äkta päls att göra och det borde alla andra också göra. Jag fick ett klipp där jag började gråta för rätt så länge sedan som fick mig att total vägra päls.

Ni vet inte vad för stackars litet djur som fått lida för att ni ska bära en satans pälsjacka. Eller så har ni inget samvete och bryr er helt enkelt inte.

Ju mer fakta jag får reda på om pälsindustrin i vissa länder ju mer äcklad blir jag.

I aftonbladet så har det stått att du kan ha hund- och kattskinn i dina kläder.

Att stulna och uppfödda sällskapsdjur flås levande – sedan används deras skinn i modebranschen.

Skinnen går i första hand till klädindustrin, men används också till väskor och plånböcker.

De förekommer till och med i mjukdjur och i plädar mot reumatism.

Ovetande försäljare runt om i Europa säljer sedan varorna till lika ovetande köpare.

Det är dags att öppna ögonen.....



Här är en stackars schäfer som tyvärr lever fortfarande när de börjar
flå....




Pledge to go fur-free at PETA.org.

Den som tittar på klippet förstår vad jag menar.  Som en sann
djurvän mår jag illa och är väldigt ledsen.

Tänk dig en jätte som kommer och flår skinnet av din kropp för att sedan bära
dig som ett klädesplagg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0