Påskafton

Hej hej

Påskafton spenderade jag med H uppe i jönköping. Vi var på Bilsport mässan på Elmia, men tror ni inte att jag glömde kameran. Typiskt mig liksom!!!

Jag har dock letat upp lite bilder på dom (bilderna är lånade från Bilsport, hoppas dom inte har ngt emot det) som jag tyckte var mest värda att se....ja förutom alla lite nyare häftiga bilar som dom dessutom byggt riktigt häftigt billjud i. 



Detta är världens mest berömda hot rod som ägs av Ken Reister men är
designad och byggd av Chip Foose. Bygget ska ha tagit 6 år och ha kostat
10 miljoner kroner att färdigställa.
Allting på bilen var handgjort och jag måste säga att jag är imponerad!!!!



Detta är Chip Foose och hans Hemisfear, hans privata hot road.
I den har han placerat en Hemi V8 på 540 hästar. Lite cool!!



Denna lilla röda kallas för the french connection och är Boyd coodlingtons sista
mästerverk. Faktum är att han aldrig fick se den bli färdig innan hans sjukdom
tog hans liv, vilket är sorgligt.
Under huven på denna ska där sitta en motor på 750 hästar som egentligen är
avsedd för marint bruk.

Jag brukar inte vara så glad för "jenkarbilar" men dessa var helt klart en klass för sig.

Man hade också chansen att få träffa Chip Foose på mässan och få hans autograf
om man nu pallade stå i kö. Det var galet mycket folk där och köerna började redan
när man skulle in.

Det var kö ute på E4:an för att ta sig in till elmia, kö till parkeringsplatserna,
kö in i byggnaden, kö till biljettluckan. Och sen kö igen när du skulle ut.
Närmare 25- 30 000 personer besökte mässan denna dag.

Efteråt var det tänkt att vi skulle samlas upp på A6 centers parkeringsplats där vi
skulle möta upp andra BMW ägare. Detta var omöjligt, vilket gjorde H besviken då
han kämpat med att bli färdig med vår bil tills dess. Polisen hade spärrat av hela
parkeringen från alla håll.
Hela parkeringen var full med folk och bilar och det rök från bilar som stod och
börnade här och var.
Polishelikoptrar var uppe och tydligen så var det personer som bråkade med polisen.
För ett ögonblick så kändes det inte som om jag var i sverige längre!!! 
Det var verkligen kaos där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0