Panik..

Står och packar upp det sista i kontoret. Alla böcker och fotoalbum man
samlat på sig.
När slutet på sista lådan uppenbarar sig står jag och tittar i lådan smått
förvirrad. Så tittar jag på bokhyllorna och i skåpen och en blick ner på lådan
igen.... VAR FAN ÄR MINA FOTOALBUM!!!!  Bara H´s gamla album står i bokhyllan.

Nu börjar jag bli en aning stressad, magen säger redan ifrån som den alltid gör.
Jag har knappt några kartonger kvar att packa upp...var kan dom vara...
Jag letar runt i huset om jag kan blivit dement och redan packat upp dom någonstans..
nope.. nu börjar jag tänka på alla minnena som finns i dom där albumen. Minnen och bilder
från jag var liten och hela min uppväxt tills nu.

Känner paniken krypa längs ryggmärgen medans jag öppnar dom sista lådorna
vi har ihuset. Lådor med prydnadssaker och cd och dvd skivor. Lådor som skulle
förbli ouppackade tills efter vi renoverat vardagsrummet.

Det skiter jag i nu...var är mina album.. är den enda tanken i huvudet... kan dom också
försvunnit..precis som våra skärbrädor... o nej  tänk om..

Ledsen och förvirrad med smärre panik i huvudet lunkar jag över gräsmattan till H som
står och jobbar ute i vedskjulet. Jag ser säkert ut som en vilsen hund och och jag känner
hur ögonen vattnas. 
H frågar vad det är och nu börjar tårarna rulla när jag förklarar att mina album är borta.

han kramar mig och säger att dom finns säkert här. ett litet tag är jag otröstlig och tårarna
rullar trots att jag försöker låta bli. Det är bara album, emma. minnena lever kvar i mitt
huvud ändå.

Lunkar tillbaka in, stärkt av h´s ord. Drar och sliter i lådorna lite till innan jag ger upp
och sätter mig sur i soffan. För ett ögonblick undrar jag vem fan som snott mina album
och då ser jag ryggen på ett av mina album genom ett hål på dom där SATANS bananlådorna.

Varför i helvete har jag lagt dom där???  är man senil eller vad?
Under alla cd och dvdskivor ligger dom..sista stället jag någonsin hade trott.

Med en suck av lättnad sätter jag mig ner med mina album och bläddrar igenom
dom. Lite nostalgisk blir man!!!

Ja se så..måste jobba..sätter upp dom i bokhyllan...det tar väl bara några år
till innan jag tittar i dom nästa gång  hehe  ;)

ciao ciao





Arwen vill inte hjälpa till, bara lata sig lite............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0