Trött, tröttare och tröttast eller...

I tisdags hanns det inte med mycket, inte ens blogga för jag var så trött.
Jag jobbar nätter och slutar ca 6.00 på morgonen och eftersom goliat
skulle vara i svedala hos sin veterinär 8.15 så var det bara att hämta
honom och köra vidare neråt nästan direkt.

Kenzi var jag tvungen att ha med mig då hon hade annars blivit ensam
hemma när h åkte till jobbet och det är hon verkligen för liten och ovan för.
Resan är ju rent livsfarlig när man inte sovit och man har en sjövild hund i
baksätet. Förstår hur stressad småbarns föräldrar känner sig när ungarna bråkar,
skriker etc.

Var hemma igen vid 09.45, ville försöka sova en stund innan det var dags ner igen
men se det gick inte särskilt bra.
Konstaterade rätt snabbt att Kenzi inte ville sitta två timmar till i bilen så jag
ringde h som fick komma hem tidigare.

kl 13 satte jag mig i bilen igen, utan att ha sovit än, ner till svedala, hämta goliat
och nu tänkte jag dra in till ikea , när jag ändå är i trakterna.
Till saken hör att jag ville ha en lampa som jag hittat på ikeas hemsida men den
finns tydligen bara kvar i just malmö.

Hade kollat karta och vägbeskrivning för att vara säker på att hitta och det verkade
enkelt. Jag sa VERKADE enkelt.
Lilla emma kör vilse och mer vilse och ännu mer vilse. Till sist får över trötta
jag panik för dom kör som galningar och jag som försöker läsa skyltar.

oh h svarar inte när jag ringer....WTF!!!
när han ringer upp har jag kört vilse i över 30 minuter och nu är jag så trött så
att tårarna sprutar och jag vrålar i luren hur mycket jag HATAR malmö.

Nja jag hatar att ensam köra runt i stora städer ivarefall!!!!
H försöker guida mig och frågar vad jag ser framför mig, om där är hus runt
omkring. mitt svar jag använde mest var nog ingenting och inte fan vet jag.

så här i efterhand förstår jag det roliga i det hela men då sa jag nog
rätt ofta till h att det minsann inte var roligt. (vilket han gärna berättar för dom flesta)
I baksätet låg ju dessutom goliat som var helt groggy på smärtlindring med tungan
halt ute mest hela tiden.

När jag väl hittade fram tyckte jag inte det var kul att strosa rundor i heller, helt dödstrött
och med söndergråtna ögon.
Jag gick och hämtade den där jädra lampan och sen ut igen. goliat fick sig en korv
som ett plåster på såret för att vi åkt runt så länge.

Jag var hemma igen kl 18. inte alls nöjd!!!  H skulle dessutom iväg direkt och tömma
det gamla husets källare.
Han skulle ha hem mat och jag väntade och väntade, helt oförmögen till att somna
trots att jag försökte. Så jag bestämde mig för att göra färdigt kontoret och letade
efter en tång så jag kunde få ihop hyllan. Jag ringer h för att fråga var dom är men
utan svar. jag letar fan överallt och ringer igen, inget svar. WTF!

när han väl svarar har trötta jag glömt att det var en tång jag ville ha och skäller
om vad fasiken han ska med en mobil om han inte svarar, att kl är mkt, jag är hungrig
och var fasiken är min mat. kl är för fasiken 20.30 och jag är trött. Jag måste
dock ha mat innan om jag ska orka jobba och jag kunde minsann fixat det hela själv
om han bara sagt något.   Nu i efterhand skäms jag lite för mitt utbrott men men... life
goes on....

Han som bara är så duktig och fixar det sista stackaren. ♥

hur som helst så kom jag i säng halv tio.....yber mega trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0