Underbara fredag..

H överaskade mig med att komma hem tidigt från jobbet, vi tog en tur
in till stan. köpte en pasta och satte oss i hembygdsparken och med oss
hade vi lilla Kenzi. Det har varit ett behagligt väder idag och vi avslutade
det hela med en mjukglass innan vi åkte hem.

H´s systrar med barn var förbi och tittade på vårt nya hus.. och Kenzi såklart.

Nu ikväll har jag lagat god mat, recept har ni nedan, för detta var så gott
och JAG har lagat den. det är inte mitt recept dock och jag lade till svart vinbärsgele
och det blev absolut mumma

För 4 personer.
Ingredienser

600 g fläskfilé
Smör/margarin att steka i
200 g färska champinjoner
2 paket bacon eller bacontärningar
1 purjolök
5 dl grädde
100 g ädelost, ev lite mer
Salt
Peppar
Paprikapulver

Gör så här
Fläskfilén skärs i bitar, kryddas och bryns i fettet.
Lägg filén i en gryta.
Fräs upp bacon, purjolök och svamp, lägg över filén.
Strö över smulad ädelost och häll på grädden.
Låt allt koka i 10-15 min.
Smaksätt ev. med mer salt, peppar, paprikapulver och ädelost.

Servera med pasta eller ris samt en god sallad.

Nu sitter jag här och njuter med ett glas vitt vin. bäst att passa på, snart
är ju semestern slut.  :(

ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0