1 December

Hej hallå hallå

Idag kröp jag ner i sängen kl 08 för att kliva ur igen 10.30. Är man trött
eller är man...  ;p

Men jag var tvungen då jag skulle besikta bilen klockan 12. Med tanke
på hur kallt det var ute inatt ( -18 grader) så ville jag hinna köra bilen
varm innan det var dags. Det hjälpte ju föga eftersom bromsskivorna
behövs bytas, plus att låset på en bildörr inte ville gå upp  Grrrr
Bromsskivorna förstod jag själv men den där jävla dörren,
så fort jag lämnade bilprovningen och låste upp nästa gång i stan så funkade
den. TYPISKT!!!
Nåja det är första ombesiktningen jag får göra sen jag blev ägare till bilen
för fyra år sedan. Har inte haft så jättemycket bekymmer med den och då är
det ändå en -98:a.

Jag hade stora planer att baka lussekatter idag eftersom killarna ändå skulle
sätta upp belysningen i vardagsrummet. ljusspottar (eller vad det heter) som ska
sitta uppe på bjälkarna och lysa ner på fondväggen. Allt ska kopplas in så man
kan släcka och tända med knapparna på väggen.
Ja jag är inte så teknisk, svårt att förklara.
Men se, nu blev det inte så att killarna skulle göra det idag helt plötsligt
och då orkar inte jag iheller ta tag i baket med H hängande över axeln. ;)

Vissa saker vill jag göra själv och ostört utan mästerkocken :)

Nu har han hyrt film istället så vi ska mysa framför tv´n idag bara.
Skönt ibland att man inte har något att göra utan bara kan ta det lugnt.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0