14 December

God middag

Började dagen med att min läkare ringde och väckte mig vid 10.30.
Givetvis så var alla tester dom tog negativa, alltså dom hittar inga
fel på mig. Det var ju inget ovanligt men jag tycker det är rätt så
roligt att jag måste tala om för läkaren vilken diagnos dom ska ge mig
och vilken medicin dom måste sätta in.

Det är ju inte så att jag aldrig har haft besvär förut och jag minns ju
vad som hjälpte mig då så jag vill ha samma medicin som då.
Är så jobbigt att bli hanterad av olika läkare alltid och dom blir
alltid lika paffa när man talar om för dom hur vi ska göra.
Hon bara ---- eh ja den medicinen brukar dom använda när man
har infektion i kroppen som dom inte riktigt vet vad det är!!!
Vill du att jag sätter in en sådan behandling?

- japp (tänker tyst för mig själv att den ville jag haft redan när jag
var hos er förra veckan. Nu har jag behövt gå dålig hela jädra helgen,
bara för att vänta ut några provsvar jag redan visste svaret på)

Det var likadant när jag hade haft afteblåsor i munnen nonstop hela
våren. Jag satt och sökte på nätet efter metoder som kunde hjälpa
och sprang på namnet på en medicin, en munhålepasta som heter
Triamcinolon 0,1% som hade samma ingredienser
som en annan munhålepasta, Kenacort-T jag använt tidigare med lyckat resultat.
Kenacort-T valde man att sluta sälja och inte fick man reda
på att det fanns Triamcinolon receptbelagt som kunde ersätta den iheller.
Då gick jag till vårdcentralen och visade mina blåsor, hon började babbla
om en massa receptfria skit grejor jag redan testat och avfärdat
och hon ville ge mig en annan medicin med.
Jag gav henne lappen med namnet Triamcinolon och sa att hon får gärna
skriva ut en massa annat jag kan testa men jag går inte härifrån
förrens jag fått recept utskrivet på Triamcinolon.
Hon var väldigt motvillig minns jag hehe ;)  men receptet fick jag!!

Nåja nu ska jag väl springa in i duschen och sen får vi väl se
vad jag kan hitta på här idag. Fortfarande ingen bil vilket är
lite jobbigt. Börjar bli väldigt tomt i skåpen!!!!

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0