party eller??

Som dom flesta vet närmar sig min 30-årsdag med stormsteg.....men det
gör ju också vår flytt... båda kostar pengar...vilket är viktigast??

Känner att jag måste hålla igen på pengarna till huset vilket nu gör att
min "fest" blir lidande. Jag hade viljat ha en stor fest för en gångs skull.
Att för första gången bjuda båda familjerna och sen bjuda alla vänner på fest.
Att det ska handla om mig och inte komma i skymundan som jag brukar göra
för att det är midsommar eller att andra också firar sig.

Men här är trångt och det har kommit en massa ungar sen sist vi hade huset
fullt!!  Jag tycker att det är dyrt att hyra eller köpa partytält bara för en kväll
och vi har inte ens utemöbler så man kan sitta ute vid fint väder.

H tycker att jag ska vänta tills vi har inflyttningsfest och fira min dag samtidigt.
Han har väl rätt till viss del men då blir det ju som jag befarat... i skymundan
för något annat. Och jag har inte semester kvar i augusti.

Allt detta har fått mig att avboka med h´s familj och välja bara min som alltid
älskar mig och inte har några problem med att fira mig oavsett var vi befinner oss.
H´s familj hade ju givetvis också firat mig om jag valt det nu och här men det kändes
inte roligt när man behöver oroa sig om allt på sin födelsedag.
Jag tror jag kommer få världens ångest om vi är för många här helt enkelt.

Och hur jag ska göra med mina vänner???  Vilka vill och kan komma och festa
till det med mig??? Det är midsommar helgen efter..vissa tycker nog att det
blir för mycket fest på så kort tid.

Jag är ingen ungdom och dom flesta jag känner har sina barn och vårt hem
är väl inte idealiskt för barnlek.

Jag har nog tagit ut semester i onödan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0