Veckan....

Man tycker man inte har något att skriva om när man går hemma och tråkar hela
tiden men sen när det verkligen händer och man har så fullt upp till sent på
kvällen att man inte hinner eller orkar uppdatera hela tiden.

I onsdags storstädade jag som sagt, i torsdags tog vi en snabbtur till helsingör, danmark.
Vi åkte efter H hade slutat jobba vid halv tre...tog färjan över och gick och satte
oss på torget i helsingör. H tog en öl och jag en cola och vi delade en pommes.
Det var bra väder och soligt och faktiskt bra med folk ute. Där var tom ett band som
spelade och folk som dansade...en vanlig torsdags eftermiddag!!!!! Det var en bra
stämning där och danskarna verkar vara ett mer lättsamt och roligare folk än
vi svenskar. Svenskar kan vara så stela ibland. Jag vet knapppt hur jag ska förklara
det men jag tror knappast att vi skulle börja dansa på torget för att ett band spelar.
Så jädrans rädda för att sticka ut och vara annorlunda eller så skulle vi inte å för oss
att börja prata med främmande människor. Vi har mkt lagar och regler att följa med,
här är alla ute serveringar inringade och vill man ta en öl så får man sitta där och inte
gå någon annanstans.
I danmark köper du en öl och sätter dig var du vill där det finns plats, även om det är
på en annan serverings stolar.

Vi tog båten tillbaka och passade på att köpa något flak öl. Så löjliga regler
tax freen har också... du får köpa tobak endast när båten
befinner sig på svenskt vatten och öl och sprit endast på danskt vatten.
Fick gå in och köa i omgångar, först för ölen och sen igen för ciggen till H.
Tro det eller ej men jag köpte inget godis ALLS!!!!

vi körde inom city gross i hyllinge och handlade till min födelsedag innan
vi åkte tillbaka hem.
Det var väldigt trevligt och skönt med ett avbrott i vardagen.

På fredagen var det full rulle igen med resten av städningen och handla
det sista vi glömt...elller tja...inte pallade leta efter på city gross... det är lite
väl stort där inne...
Lånade hem mina föräldrars utemöbler med ifall man skulle kunna sitta ute.
Hamnade inte i soffan förren vid halv nio-nio på kvällen... då väldigt trött.
Tur man tog ut en natts semester.... annars hade jag inte orkat...

ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0