Afte..


Jag LIDER av min afte.

Afte är en sjukdom som innebär blåsor i munhålan som sakta växer, brister
för att sedan utvecklas till, i mitt tycke, jävligt smärtsamma sår. 

Tillståndet är tydligen rätt så vanligt och man räknar med att ungefär var 5: person
drabbas av sjukdomen 
Vissa drabbas bara vid ett tillfälle medan andra, det vill säga JAG, har blåsor som
finns där mest hela tiden under månadslånga perioder. 
I vanliga fall brukar tillståndet bara vara i ca en vecka.  Men alltså inte hos mig...

Dom är stora, många och försvinner nästan aldrig. När den ena läkt är det dags för nya.

Nu har jag tre stycken precis innanför underläppen, tre uppe på tungan,
två under tungan och vid sidan. Det gör så ont att jag kan inte äta, inte
dricka, inte prata, inte ens borsta tänderna.  (hur fräscht e det?)

Jag har testat alla metoder som finns men detta går ju inte bota...  Dom flesta metoder
för att lindra är rent värdelösa och det enda som fungerade för mig var att smörja med
en munhålepasta som heter Kenacort-t,  men den har man slutat tillverka... Grrrrr.....
Dom nya receptfria salvorna som finns nu för afte är SKIT...

Jag sköljer med andolex ca en gång i timmen men inte ens det hjälper så ont det gör.
JAg FÖRSÖKER borsta med zendium. Och jag har testat varenda hälsokost metod jag läst om.

När jag sover så vaknar jag utav smärtan och måste smörja med xylocain flera gånger
för att lindra det onda.

Allt detta gör mig väldigt ledsen och nedstämd och det känns inte
roligt att vara på det här humöret. Det påverkar ju alla runt omkring mig
väldigt negativt också och speciellt det gör ont i mitt hjärta.

Ibland orkar jag inte ens svara på tilltal.

Oboy alltså...ibland önskar jag att jag kunde skära loss tungan och kasta
bort den. Det hade säkert gjort mindre ont än vad jag har nu. Och ingen hade sagt
något om jag inte svarat på tilltal.....

Det här är en jobbig dag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0