En jobbig dag..


 jag läste igår i sydsvenska dagbladet om stress
och tydliga varningsignaler på stress

* Svårt att sova, drömmar om jobbet............  "check"
(med tre-fyra timmar sömn om dagen och jag drömmer
nästan enbart om jobbet eller om andra hemska saker.)

*Överaktiv, rastlös, orolig, irriterad, aggressiv, rädd ... "check"
( instämmer på alla.)

* Koncentrationsproblem, problem att minnas saker...... "check"
( jag minns ingenting...inte ens att ta min egen medicin, det är ett
under att jag kommer ihåg att jag ska upp och jobba)

* Smärta i tex nacke och skuldror......"check"
(här blev jag förvånad...har alltid skyllt mina smärtor på mitt jobb)

* Ovanligt stort behov av sömn, övermäktigt trött....."check"
(är alltid trött, inte så konstigt med tanke på hur lite jag sover och
att jag alltid är uppe och springer. ingen rast, ingen ro!!!  )

* Nedstämdhet och deprimerad.............  "check"
(dom som känner mig vet precis)

* Större sug efter sötsaker, fet mat och alkohol..... " dubbelcheck"
(hallå hallå...jag kallas inte tjejen med godisfickorna för inte liksom.
Kom hem till mig och du hittar godis typ överallt....)

* Yr, överkänslig för smärta....."check"
(det händer titt som tätt att jag mår illa och känner mig yr)


Jag har väldigt svårt för att tro på personer som försöker
måla upp att dom har det perfekta livet och att allt är bara happy
happy alltid. Ingen är perfekt och ingen kan ha det perfekt,
i förhållanden, i jobbet, i hemmet...allting går hela tiden upp och ner.


vill bara säga att det är viktigt att ta hand om sig själv.

Ja jag mår dåligt.....jag har inte samma "go" i mig som förr.

men jag vill inte gå närmre in på det för det känns rätt privat....

stämmer några av varningssignalerna in på dig?


ta i så fall hand om er

ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0