En promenad

Har precis varit ute på en långpromenad i över en timme med
hundarna. Det var blåsigt och kallt men hundarna tycker det
är så roligt att få springa. Det är verkligen skönt att bo på
landet och ha ängar, skog och åkrar att titta ut över.
Jag uppskattade aldrig det här när jag var yngre men det
är riktigt härligt.
Här ute i byarna så ser man på vissa hus hur gamla dom
är. Vårt är 100 år gammalt och det kan man inte tro. Här är
hus som man ganska tydligt kan räkna ut att det varit en affär
en gång i tiden. Undra hur det var att leva för 100 år sedan
eller bara 50 år tillbaka? När byarna levde som ett eget samhälle
och vi hade fler som jobbade på bondgårdar!! 



Goliat är inte den som tycker om att gå ut och man får mer eller mindre
tvinga med honom. Men efter en stund så märks det att han tycker
det är roligt.
Här ute är det som rena barnen i bullerbyn anda. Grannarnas ungar
kommer ofta och vill gå ut men goliat vill ju som sagt inte. Jag säger
att dom får tvinga honom att gå genom att dra lite i kopplet.
Ibland har jag hört att dom lyft honom...jag småskrattade när jag hörde
den ena flickan säga att nu är det din tur att bära, han bara bits.
Gamla lilla goliat!!!



Kenzi älskar att vara ute och bara flyger fram.





Kossorna får ju också vara med.  Goliat tänkte inte på dom och hoppade
in i deras hage för att mumsa koskit   bläää
sen såg han korna och då fick han bråttom ut  hehe

jag är så glad att vi fick köpa detta huset!!!  Det är helt perfekt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0