Helgen...

Hej hej

Har hållt mig sysselsatt med att städa huset. Damma, dammsuga, tvätta golv etc
Ja hela 231 kvm hus (minus ett förråd) har fått sig ett rejält lyft och luktar nu citrus.
Jag har också hunnit fixa undan all tvätt så lilla duktiga jag har nu gett mig
själv en klapp på axeln. men nu tänkte jag ge mig på vår 77 kvm stora källare med.
Har inte dammsugat där sen vi flyttade in för 2,5 månad sen. I´m so bad!!  ;)

Har inte kunnat för vi har ju fyllt på med tomma flyttlådor och annat vi inte
vetat var vi skulle ställa det men nu börjar där bli tomt ju.
Killen ska börja renovera tv-delen av vardagsrummet så det känns ju
rätt onödigt att ha städat så noga där men men...
Det är skönt när allt är färdigt!!!  Vårt vardagsrum kommer bli så fint!!

Igår kväll hann vi dock med att besöka min svägerska med familj,
skulle hämta ett soffbord vi fått utav dom. Vi tänkte ha det i vårt
lilla extra rum på andra våningen.
Vi ville ju även låta Kenzi träffa deras hund igen då det inte gick så bra sist
dom träffades. Det gick ju betydligt bättre denna gången. 

Vi stannade och åt middag med dom och det var ett trevligt avbrott
från alla måsten man gärna ger sig själv när man är hemma.
 
Här ligger arwen nertryckt i vår låda för räkningar. trångt men det bryr
hon sig inte om :)



Vi skulle ställt ut henne på kattutställningen som är i stan nu i helgen
men hennes päls satte stopp för våra planer. Har jätteproblem med
tovor och jag har fått raka en del för att inte skrämma henne
från borste i framtiden. Måste erkänna att under och efter flytten så
har vi inte skött hennes päls så väl och det har gett henne väldigt
svår päls. Jag har nog läst alla tänkbara tips på forum om långhåriga
katter. Och det är en djungel.
Det tar ett tag att lära sig hur man hanskas med den för jag tycker
inte att det räcker med att borsta henne varje dag. Hon är så livlig
och springer in under soffor och upp i krukor och samlar på sig en massa
skit. Nja det är inte helt lätt det där. Tacksam om ni har några tips!!

Ciao ciao

Kommentarer
Postat av: sophia

Asså erkänn att kissie är lite koko

Hon säger att hon är tjock.

Det är hon inte.

Asså jag gillar henne inte



Älskar din blogg

kolla gärna in min blogg<33

2010-10-10 @ 17:43:07
URL: http://soffiees.blogg.se/
Postat av: sophia

Asså kissie ändrar på sig så mycket kan hon inte vara sig själv.

nu har hon visst färgat håret IGEN???

2010-10-11 @ 17:14:45
URL: http://soffiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0