Tjockisen...

Min hund Goliat är en speciell liten filur. Tjock har han blivit sen vi lät honom
bli steriliserad.
Till saken hör att vi har nu ätit mat och han ligger ALLTID på samma ställe
i köket och väntar på att han ska få resterna.
Han blir så sur och bara ligger där på samma ställe i flera timmar, ibland
eller ja oftast resten av kvällen ligger han där om han inte får något.
Och även om man då som idag skulle ge honom en köttbulle så
verkar han tycka att EN köttbulle inte räcker....ja då ligger han
där demonstrativt och väntar på MER.

Jädra hund, jag försöker få honom att gå ner i vikt och har bytt foder
och jag försöker vara hård med att inte ge honom men nej
det går han inte med på.
Det värsta är att Kenzi tittar på honom och följer honom vad han än gör.
Så medans Goliat följer efter mig när jag går med maten här så tittar
hon på honom och går efter honom.

Jag reser mig och ska gå med tallrikarna till köket, goliat får bråttom och
springer i förväg. Kenzi tittar på goliat, ser vad han gör och springer efter hon med
och efter kommer jag och bara ställer undan tallrikarna och går igen.

Kenzi verkar inte veta vad som gäller och går snabbt och lägger sig igen
men var är Goliat.



jo i köket.  Var i h-lvete är min mat liksom???

Ja vad kan jag säga...matte blir ju också tjurig när hon inte får något  ;)

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0