En tråkig dag...

Huh.. regnet öser ner och det är det mörkaste mörkt ute. Inte roligt att vakna till!!
Jag var uppe tidigt idag, tidigt för mig då vill säga. Kl 10.00 är ju inte så tidigt för alla
andra men jag har faktiskt bara sovit tre timmar.

Det var inte för att telefonen plingade utan för att jag var tvungen att åka till jobbet och
skriva på anställningspapper och skriva under sekretessen. När jag ändå var uppe så
trotsade jag regnet och åkte vidare till stan för att hämta ut medicin för min (ursäkta mig)
SATANS afte.

Jag har ju tidigare fått någon pulvertablett att blanda ut i vatten och gurgla med.
Någon form utav kortison. Man ska gurgla och spotta ut efter två minuter. Till saken
hör att den funkar sisådär! Skiten smakar ve och fasa och är neongul. Allting blir
neongult när man spottat ut sörjan, tänderna, läpparna och för att inte tala om det
vita handfatet. Jag får verkligen skrubba för att få väck det gula. Det kostade mig
närmare 300 spänn och funkar mest på dom små blåsorna. Och när jag slutar
behandlingen så kommer alla tillbaka ändåså. What a bummer!!!

Nu var det dags att hämta ut en annan medicin, en munhålepasta som heter triamcinolon,
samma ingredienser som det var i Kencort-t, den som dom nu slutat tillverka.
Förvisso är detta en stor tub med 20 g men det svider ändå i plånboken att hosta upp
ytterligare 300 spänn för att få bukt med min mun.

förutom detta så har jag nämligen köpt andolex (bedövande gurgelvatten), Xylocain viskös,
vanlig xylocain på tub (bedövningsmedel).
Jag har köpt alla hälsokost produkter som jag läst i aftebloggen och på andra sidor. Tips
från andra om vad som hjälpt för dom. Bla Longovital och silical kisel gel.
Detta är inga jättebilliga produkter och jag skojar inte när jag säger att jag har lagt
närmare 1500-2000 kr dom senaste två månaderna.
Varför är jag så hysterisk nu... jo för att det är värre än någonsin och jag får panik
för att smärtan är så intensiv hela tiden.
Det påverkar ju mitt humör med som i sin tur påverkar mitt förhållande med
andra människor, speciellt med älskade H.

Vad hade jag gjort utan min älskade??  Han är min klippa, min sol, min värld. ♥
Han är den enda anledningen till att jag orkar gå upp om dagarna, till att jag kämpar
vidare.

Dom säger att killar kommer och går men vännerna består.
Ursäkta mig men det är BUUUULLLLLLSSSHIIIIIT!  Bullshit!!!

Jag ska förklara senare men nu måste jag fan banka in lite vett i huvudet
så fröken motiverad tittar fram och dammsugar för det behövs   VERKLIGEN!

Mams och paps kommer imorgon så det är bäst du kikar fram fröken motivation,
även om du inte vill....... come out, come out where ever you are     hahaha

Kommentarer
Postat av: Sanna

Min lilla hjärtevän... Det gör ont i mig när jag läser om hur du har det med din dumma afte=( Det blir ju som du säger. Att man påverkar alla runt sig och speciellt den som står en närmst. Massor, MASSOR med kramar till dig, gums! <3

2010-05-12 @ 15:37:48
URL: http://silverliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0