Eurovision song contest..

Trots att det är både siesta och crusing i stan hade jag planer på att
stanna hemma i helgen och titta på finalen av Eurovision song contest.
Nu blev det att jag skulle jobba så jag tänkte att jag ser semi finalen igår
istället.
Jag blev lagom chockad av resultatet att sverige inte gick vidare.... jag menar
hallå...vad händer??

Detta är första gången vi inte är med och tävlar sen vi började 1958, ( och då räknas
inte 1976 då vi valde själva att inte vara med).
2004 började man med kvalfinalerna och detta är första gången vi bommar...
hur kan det komma sig i ett land med så många bra låtskrivare???

I finalen så har hela SEX andra länder svenska låtskrivare bakom bidragen.

Anna´s låt är en mycket fin låt som jag faktiskt tycker om,  men jag hade
mer att önska om hennes klädsel. Detta är en show som sänds i hela
världen där bidragen handlar om så mycket mer än bara låten.
Kunde hon inte valt något snyggare än svarta leggings och converse gympadojjor?
Kunder hon inte fått en stylist också när man ändå slängde ut så mycket
pengar på ljusstavar som lyser i tio minuter?

Nja man kan bara spekulera i vad som gick åt skogen, halva europa har
väldigt dålig smak.....

ciao ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0