No power...

Igår natt drog stormen igenom vårt lilla landskap och jag fick se
det first hand.....  medans mitt hjärta låg och sov och inte
märkte någonting tydligen så körde jag runt i ett beck mörkt vinslöv.

Strömmen gick när jag kom fram till jobbet, det blåste något enormt
och det kändes stundvis som om bilen skulle lyfta och blåsa iväg.
Inte en soptunna stod på plats och en bra massa annat skräp blåste
omkring. Jag har kört slalom hehe....

När jag kom ut på "landet" fick jag dessutom se upp för fallande
träd ..bokstavligt talat.. Jag körde in på många vägar och när jag kom tillbaka
samma väg en minut senare så låg det träd över vägen sm inte låg
där när jag körde in där från början.
Även fallna elstolpar och ledningar som gått av...jag skojar inte...

Nu när jag tänker på det så inser jag att jag har haft ren och skär tur
och jag kan knappt fatta att dom förväntar sig att vi ska köra i sånt
där väder. Man tänker inte direkt på vår säkerhet..... men men
jag överlevde även detta ju.

Strömmen var borta rätt länge även hemma...fick tillbaka den kl 20 på kvällen
och man är rätt handikappad. Vedpanna och egen brunn innebär inget
vatten och ingen värme när strömmen går.
Alla undrar dessutom varför vi inte tappat upp xtra vatten när vi visste att
det skulle bli storm!!!

Tja det är vårt första år ute på "landet" så vi lär oss av våra misstag som sagt.

Men nu är allt som vanligt igen och det är skönt!!!

Rätt smärtfritt för oss ändå.

Läste i tidningen om en stackars familj vars hus brann ner för ett halvår sedan
och nu höll dom på att bygga upp ett nytt, det föll ihop i blåsten.
Riktig otur!!! Så tråkigt!!

cýa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0